Ιωάννης Καραντζής

Information

Ιωάννης Καραντζής
Ιωάννης
Καραντζής
Αρχές της μάθησης και εφαρμογές της στην εκπαίδευση
Επίκουρος Καθηγητής

CV

Γεννήθηκα στο Κιόνιον της Ιθάκης. Είμαι έγγαμος και πατέρας δύο τέκνων.
1969-1971: Υπηρέτησα στις Ένοπλες Δυνάμεις ως έφεδρος αξιωματικός.
1973 - 1998: Υπηρέτησα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως δάσκαλος και διευθυντής σχολείου. Στο χρονικό διάστημα 1990- 1993 ήμουν αποσπασμένος στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών και προσέφερα τις υπηρεσίες στο Εργαστήριο Ψυχολογίας. Στο ίδιο εργαστήριο προσέφερα τις υπηρεσίας μου και κατά το χρονικό διάστημα από 1993- 1996, όπου μου είχε χορηγηθεί εκπαιδευτική άδεια για την εκπόνηση της διδακτορικής μου διατριβής.
1998– 2003: Υπηρέτησα ως Σχολικός Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και παράλληλα από το 1999 – 2003 άσκησα και τα καθήκοντα του Υποδιευθυντή του ΠΕΚ Πατρών.
2003 – 2005: Ήμουν Προϊστάμενος Επιστημονικής – Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. στην Εκπαιδευτική Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
2005- σήμερα: Υπηρετώ ως μέλος ΔΕΠ (2005 - 19/5/2011 ως Λέκτορας και από 20/5/2011 ως Επίκουρος Καθηγητής) στο Π.Τ.Δ.Ε. του Παν/μίου Πατρών (Τομέας Ψυχολογίας) και από το ακαδημαϊκό έτος 2006-07 μέχρι σήμερα ασκώ και τα καθήκοντα του αντιπροέδρου του Διδασκαλείου Δημοτικής Εκπαίδευσης «Ευάγγελος Παπανούτσος».
Είμαι μέλος των εξής επιστημονικών οργανώσεων:
• Μέλος της Μαθηματικής Εταιρείας Ελλάδας
• Μέλος της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας Ελλάδας (ΕΛ.Ψ.Ε)
•Μέλος της Ένωση Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών (ΕΝ.Ε.ΔΙ.Μ)
•Πρόεδρος του Παραρτήματος Πελοποννήσου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδας
Είμαι συγγραφέας των εξής βιβλίων:
"Τα προβλήματα της μνήμης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στην Αριθμητική και την Ανάγνωση. Γνωστική προσέγγιση – Εκπαιδευτικές προεκτάσεις". Από τις Εκδόσεις «Τυπωθήτω» Γεωργίου Δαρδανού.
2. "Η διδασκαλία των μαθημάτων του Δημοτικού Σχολείου με τη χρήση Η/Υ" (Συλλογικό). Από τις Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο.
3."Εφαρμογές βασικών αρχών της μάθησης στην εκπαίδευση". Από τις εκδόσεις Gutenberg.
4. "Ο Δάσκαλος στη Σχολική Τάξη: Βασικές Ψυχοπαιδαγωγικές και Διδακτικές Εφαρμογές". Εκδόσεις "ΙΩΝ".
Επίσης, είμαι συγγραφέας αρκετών άρθρων που είναι δημοσιευμένα σε περιοδικά και σε πρακτικά συνεδρίων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

1971: Πτυχίο Μαρασλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας, με βαθμό «Άριστα».
1987: Πτυχίο Τμήματος Μαθηματικών του Παν/μίου Πατρών, με βαθμό «Λίαν Καλώς»
1998: Διδακτορικό στις Επιστήμες της Αγωγής με βαθμό «Άριστα». Το θέμα της διατριβής ήταν: «Πειραματικές προσεγγίσεις για τη μελέτη της μνήμης των παιδιών με μαθησιακές αδυναμίες στην αριθμητική ή/και την ανάγνωση».
1991: Πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης του 4ου σεμιναρίου επαγγελματικής κατάρτισης στην ανάλυση και τον προγραμματισμό Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, που οργάνωσε το Παράρτημα Πατρών της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.
2002: Πιστοποίηση του ΥΠΕΠΘ για τη γνώση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.

Επίκουρος Καθηγητής στο Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Πατρών (Τομέας Ψυχολογίας) με γνωστικό αντικείμενο: "Αρχές της μάθησης και εφαρμογές της στην εκπαίδευση"

Τα ενδιαφέροντά μου περιστρέφονται γύρω από τις εφαρμογές των αρχών της μάθησης στην κατανόηση των φυσικο-μαθηματικών εννοιών (κυρίως: ιδέες των μαθητών για διάφορες έννοιες των φυσικών επιστημών, νοεροί αριθμητικοί υπολογισμοί, επίλυση μαθηματικών προβλημάτων).

- Διδασκαλία στο ΠΤΔΕ του Παν/μίου Πατρών από το ακαδημαϊκό έτος 2005-06 έως σήμερα.
- Διδασκαλία στο ΠΕΚ Πατρών, από το σχολικό έτος 1993-94 μέχρι σήμερα
- Διδασκαλία στο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης του Π. Τ. Δ. Ε. Παν/μίου Πατρών από το 1998 - 99 μέχρι σήμερα
- Διδασκαλία στο πρόγραμμα της εξομοίωσης των δασκάλων στο Π.Τ.Δ.Ε. του Παν/μίου Πατρών τα ακαδημαϊκά έτη 1998-99 και 1999-2000

- Διδασκαλία στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα (κατεύθυνση: Μαθησιακές Δυσκολίες - Δυσλεξία). Μάθημα: Μαθησιακά Προβλήματα στις βασικές Φυσικομαθηματικές έννοιες: Διαγνωστική αξιολόγηση και εκπαιδευτική αντιμετώπιση

Teaching - Lessons

Α) ΣΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΉΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

5ο Εξάμηνο:

1) Εφαρμογές των αρχών της μάθησης στην εκπαίδευση
2) Πρακτική άσκηση στη διδασκαλία των μαθημάτων του δημοτικού σχολείου (Ανάθεση από τον Τομέα της Παιδαγωγικής)

6ο Εξάμηνο:

3)Εφαρμογές των αρχών της μάθησης στην κατανόηση Φυσικο-μαθηματικών εννοιών

8ο Εξάμηνο:

4) Πρακτικές ασκήσεις στο σχολείο (Ανάθεση από τον Τομέα της Παιδαγωγικής)


Β) ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

3ο Εξάμηνο:
1) Εφαρμογές των αρχών της μάθησης στην εκπαίδευση

Γ) ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: Μαθησιακές Δυσκολίες - Δυσλεξία)

2ο Εξάμηνο:

1) Μαθησιακά Προβλήματα στις βασικές Φυσικομαθηματικές έννοιες: Διαγνωστική αξιολόγηση και εκπαιδευτική αντιμετώπιση

Publications

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ
 
Mental arithmetic calculation in the addition and subtraction of two-digit numbers: The case of third and fourth grade elementary school pupils
Τύπος : Δημοσίευση σε περιοδικό
Συγγραφείς: Karantzis I.
Χρονολογία έκδοσης: 2011
Δημοσιεύτηκε: International Journal for Mathematics in Education, v3, 3-24
Εκδοτικός οίκος: Hellenic Mathematical Society
 
Η επίδραση της "άδειας αριθμογραμμής" στο νοερό υπολογισμό προσθέσεων και αφαιρέσεων διψήφιων αριθμών
Τύπος : Ανακοίνωση σε συνέδριο
Συγγραφείς: Καραντζής Ι., Αγγελόπουλος Γ., Αυγερινός Φ., Μπακοπούλου Ι., Νταλιακούρας Μ.
Χρονολογία έκδοσης: 2011
Δημοσιεύτηκε: Πρακτικά 4ου Συνεδρίου ΕΝΕΔΙΜ 163-172
 
H εννοιολογική αλλαγή, μέσω θεατρικού δρώμενου, των πρώιμων ιδεών των μαθητών της Α΄ τάξης του δημοτικού σχολείου για το σχήμα και το μέγεθος της Γης και του Ήλιου και για το φαινόμενο της εναλλαγής ημέρας και νύχτας
Τύπος : Δημοσίευση σε περιοδικό
Συγγραφείς: Καραντζής Ι
Χρονολογία έκδοσης: 2010
Δημοσιεύτηκε: Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Έρευνα και Πράξη, 34-35, 40-48
 
6th grade students’ strategies in ratio problems
Τύπος : Ανακοίνωση σε συνέδριο
Συγγραφείς: Panutsos, Chr., Karantzis, I. and Markopoulos, Chr
Χρονολογία έκδοσης: 2009
Δημοσιεύτηκε: In proceedings of the 33rd conference of the international group for the psychology of mathematics education, vol. 4, pp.289-296
Εκδοτικός οίκος: PME
 
Διερευνώντας τις απόψεις επιμορφωτών και νεοδιόριστων επιμορφούμενων εκπαιδευτικών για το πρόγραμμα της πρώτης φάσης της εισαγωγικής επιμόρφωσης. Η περίπτωση του ΠΕΚ Πάτρας
Τύπος : Δημοσίευση σε περιοδικό
Συγγραφείς: Υφαντή, Α.Α. και Καραντζής, Ι., με Μοναστηρίδη
Χρονολογία έκδοσης: Υπο δημοσίευση
Δημοσιεύτηκε: Διοικητική Ενημέρωση, 55

Blog

Announcements